Betalen
Voor de facturen gebruiken we de software van Payt. De software maakt het voor u mogelijk om uw rekeningen terug te vinden in een persoonlijke online omgeving (hier heeft u geen account voor nodig), eenvoudig uw rekeningen met iDEAL te betalen en te communiceren met de praktijk wanneer u vragen heeft over uw rekening of een betalingsregeling wilt treffen.
Zo is het mogelijk een verzoek te doen om de factuur gespreid te betalen. Hier zijn bij tijdige aanvraag geen extra kosten aan verbonden.
Vergoeding van uw zorgverzekeraar
Op de rekening die u van ons ontvangt staat duidelijk aangegeven welk bedrag vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Dit is afhankelijk van uw leeftijd, type behandeling en de voorwaarden van uw verzekeraar. Heeft u een vraag over de vergoeding van uw zorgverzekeraar? Neem dan direct contact op met uw eigen verzekeraar.
De werkwijze van onze praktijk
De standaard werkwijze van onze praktijk is dat wij uw behandeling eerst indienen bij uw verzekeraar. Het deel dat niet door uw verzekeraar wordt vergoed brengen we vervolgens bij u in rekening. U heeft vervolgens 14 dagen om de rekening te voldoen. Dat kan u doen door gebruik te maken van de digitale betalingsmogelijkheden, zoals iDEAL. Hebben wij nog geen of een oud e-mailadres van u, maar wilt u wel graag uw rekeningen via de mail ontvangen? Geef uw e-mailadres dan z.s.m. aan ons door.
Veilig digitaal
Al uw persoonlijke gegevens staan in een streng beveiligde omgeving. De software van Payt is gecertificeerd (NEN7510), waardoor u er op kunt vertrouwen dat Payt adequaat en veilig omgaat met uw gegevens.
Meer informatie over uw rekening, uw online omgeving of over Payt? Bekijk dan de pagina speciaal voor patiënten of neem rechtstreeks contact met ons op.
De betalingsvoorwaarden vind u hier: knmt-betalingsvoorwaarden-editie-2021
Uw zorgrekening
Tandartsfactuur uitgelicht bekijken (pdf, 15.1MB)
U ontvangt de facturen voortaan "Anders"!
Ons debiteurenbeheer wordt verzorgd door mijnAndersnota.nl. Hierdoor houden wij meer tijd over voor u, en weten we zeker dat de facturatie vlot en prettig afgehandeld wordt. Indien gewenst dient mijnAndersnota.nl. De factuur rechtstreeks in bij uw zorgverzekeraar (dit heet clearing). Afhankelijk van uw (aanvullende) verzekering wordt een deel van de rekening door de zorgverzekeraar vergoed.
Het deel van de factuur dat niet wordt betaald door de zorgverzekeraar wordt vervolgens aan u gefactureerd. De factuur van www.MijnAndersNota.nl ontvangt u per e-mail, of - indien gewenst - per post. Zorg er daarom voor dat wij de juiste gegevens van u hebben. Aan de balie kunt u een handig kaartje krijgen waarop u kunt aangeven of u uw factuur per e-mail of toch liever per post wilt ontvangen. Ook kunt u daarop uw juiste (aders)gegevens invullen. Wij adviseren u tevens er zorg voor te dragen dat u het e-mailadres van mijnAndersnota.nl, service@mijnandersnota.nl, aan uw adresboek toevoegt. Als u de factuur per e-mail ontvangt kunt u eenvoudig uw factuur inzien en direct betalen via iDEAL. Op de www.MijnAndersNota.nl heeft u inzicht in al uw facturen en vindt u een aantal veel gestelde vragen en informatie. Spreekt u liever een van de medewerkers persoonlijk? Bel dan de patiëntenlijn: 085-7606262 (lokaal tarief).